Hledat
Filters
Close

Jak poznat, že je obuv bezpečná pro zdraví nohy?

26. dubna 2018

Problémy s nohami pozná za svůj život snad každý, nejčastěji se pak jedná o ploché nohy a jiné deformace nášlapné plochy, plíseň či deformace prstů. Například ploché nohy vůbec nemusíte odhalit, protože se nejedná o bolestivou poruchu, alespoň tedy ne na počátku. Pokud tyto potíže podceníte v mládí, v dospělém věku se můžou objevit bolesti kloubů, páteře nebo hlavy. Jak tedy vybrat boty, které nebudou v budoucnu příčinou různých zdravotních obtíží?

  • Pružnost obuvi- Boty by měly být dostatečně pružné, a to především v oblasti kolem prstů. Vhodná je měkká podrážka, s níž se nebudete muset tolik obávat špatného prokrvování končetin.
  • Vhodnější jsou boty se zakulacenou špičkou. Ta umožní prstům více volnosti pohybu, boty se stávají celkově prostornějšími. Nekupujte obuv, která vám padne přesně, ale raději o půl čísla větší, i tak zajistíte noze volnost pohybu.
  • Na jednu stranu je důležité zajistit noze prostor, na stranu druhou by měla být v botě stabilní.
  • Výška podpatku- Nepřehánějte to s výškou podpatku. Platí to nejen pro ženy, ale i pro muže a děti. Dámské boty by neměly mít podpatek vyšší než 4 centimetry, u dětských se jedná o půl centimetru a u dospívající mládeže o asi 20 mm.
  • Postavení paty má rovněž velikou důležitost, neměly byste chodit s nepřirozenou polohou této části nohy, ideální je patní část postavená kolmo k podkladu.
  • Vyberte si obutí, které disponuje kvalitními materiály, zejména těmi přírodními- kůže, textilie.
  • Zaměřte se na model obuvi, který má ty správné tvary z hlediska anatomie nohy. Například pro děti nejsou moc vhodné mokasíny.
  • Aby se vám příjemně a zdravě chodilo, zvolte si boty s dostatečně tlumící podrážkou správné tvrdosti a s vhodnou vnitřní vložkou.
  • Pokud je to možné, pořiďte si boty s co nejnižší hmotností. Chůze pak bude lehčí, každý gram váhy dolů znamená ulehčení práce nohou a jejich dobrou kondici.